woensdag, december 26, 2007

Tree by Leaf


En zo worstel ik me op de valreep van 2007 nog even snel door een flinke stapel cd’s heen. (Je moet tenslotte toch wat op Tweede Kerstdag.) Met al dat onbegonnen recensiewerk voel ik me soms als jurylid van het vreselijke Idols. Maar wie ben ik, om iets lelijks te schrijven over een bandje dat al een kleine tien jaar aan de weg timmert? Gelukkig valt de lichtjes rammelende popcountry van Tree by Leaf alleszins mee en is het dus helemaal niet nodig om dit bandje uit Maine af te kraken. Ik houd sowieso wel van harmonieuze folk en country. Op There Is a Vine zijn hoofdrollen weggelegd voor de zangstemmen van Siiri Soucy en Garret Soucy. Een enkele keer klinkt Tree by Leaf als een plattelandsversie van The Smiths. Jammer alleen dat er op de site van Tree by Leaf geen nummers zijn te beluisteren. Blind kopen dan maar?

Labels: , ,